Storsejr over Vejle Kolding

Lyngby Boldklub leverede en meget fornem præstation mod Vejle Kolding, der blev sendt hjem til Jylland med et nederlag på 4-0. Patrick Mortensen scorede hattrick.
Torsdagskampen mellem de kongeblå og Vejle Kolding blev – med Lyngby-briller – en underholdende affære. 4 scoringer og en massiv sejr til at lukke ned for det nuværende Lyngby Stadion var mere end man kunne have ønsket sig.
Lyngby-manager Niels Frederiksen var på forhånd tvunget til lidt eksperimenter på sit mandskab. Skader og karantæner betød, at den normale midtbanespiller Jeppe Tverskov startede i midterforsvaret ved siden af den normale venstreback Thomas Rasmussen. Det skulle vise sig at blive en god beslutning i fraværet af Krabbe, Soma og Tauber.
Vejle Kolding startede kampen med et lille overtag, men efterhånden kunne publikum vende sig til en meget lige affære – i hvert fald indtil den halve time, hvor Lyngby bragte sig på 1-0. Ayoub Sørensen sprintede i dybden i venstre side og serverede sikkert bolden for fødderne af Patrick Mortensen, der scorede ligeså sikkert til 1-0.
Lyngby fortsatte dominansen efter scoringen, mens Vejle Kolding mere levede på omstillinger, der dog blev i de fleste tilfælde blev læst af Lyngbys defensiv. Derfor var det ikke ufortjent, at Lyngby kunne bringe sig på 2-0 kort før pausen. Yussuf Poulsen satte sig igennem i venstresiden og centralt fandt han også Patrick Mortensen og så stod det 2-0.
2. halvleg fortsatte i samme dur og kampen sidste halvdel var blot 7 minutter gammel, da Lyngby lukkede kampen. Patrick Mortensen førte bolden frem og kunne lægge den ud til Yussuf Poulsen, der tog et par træk, gik ind i banen og sparkede den sikkert ind ved fjerneste opstander.
Vejle Kolding havde ikke meget at byde på, og det blev straffet hårdt af Lyngby. Efter 62 minutter kunne Patrick Mortensen fuldende sit hattrick, da han fra kanten af feltet fuldendte et simpelt Lyngby-opspil og bragede 4-0-målet i nettet.
Resten af kampen blev med mere passivitet fra begge mandskaber. Lasse Fosgaard var tæt på 5-0, men der blev ikke scoret yderligere og de kongeblå slutter dermed sæsonens sidste hjemmekamp af med en storsejr.

Match Facts:

Lyngby BK – Vejle Boldklub Kolding 4-0 (2-0)
1-0 Patrick Mortensen (30), 2-0 Patrick Mortensen (42), 3-0 Yussuf Yurary Poulsen (52), 4-0 Patrick Mortensen (62)

Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES, 2. Thomas RASMUSSEN, 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 7. Ayoub SØRENSEN (<-> Alexander GREEN (80)), 8. Robin NILSSON, 9. Lasse FOSGAARD (<-> Jonas HENRIKSEN (70)), 11. Patrick MORTENSEN (<-> Frederik GYTKJÆR (70)), 15. Fanol PERDEDAJ, 17. Yussuf YURARY POULSEN, 18. Jeppe TVERSKOV, 24. Frederik HELSTRUP
Ikke benyttet: Nicklas HØJLUND, Bror BLUME, Sebastian LASSEN, Oliver FREDSTED

Advarsler: