Fosgaard: Det gik sgu meget godt

Lasse Fosgaard spillede en af hovedrollerne, da han afløste en skadet Kim Aabech i kampen mod FC Fredericia. Offensivspilleren følte selv, at han spillede sin bedste Lyngby-kamp til dato.
Lasse Fosgaard har været hårdt plaget af skader siden sin ankomst til klubben sidste sommer. Skaderne er imidlertid nu byttet ud med spilletid, og søndag eftermiddag var offensivspilleren så i aktion fra start, da han afløste en skadet Kim Aabech i startopstillingen mod FC Fredericia.
Og ifølge Fosgaard selv, så var det en opgave som han løste særdeles godt: ”Det var klart den bedste kamp jeg har spillet for Lyngby. Det var på en ny plads på offensiv midt, og det er ikke der jeg plejer at spille. Jeg tror jeg har spillet den en gang før i hele mit liv, men det gik sgu meget godt. På det personlige plan er jeg glad, men for holdet er jer endnu mere glad, for det er fantastisk at vi vinder” fortæller Lasse Fosgaard, der dog også sender noget af rosen videre til sine medspillere:
”Jeg har aldrig prøvet at spille sammen med så gode medspillere før, så de andre gør det nemt for mig. Personligt følte jeg ikke at jeg behøvede at arbejde særlig hårdt for at skabe chancer i første halvleg. Første halvleg synes jeg egentlig at alle facetter af vores spil kører som det skal. 2. halvleg bliver lidt noget rod, men sådan er det tit når man bliver lidt nervøse. Vi ved godt hvad der er på spil” lyder det fra Fosgaard.
En kamp ad gangen
Lyngby har i de sidste tre spilledage forladt et stadion i Danmark med en sejr i bagagen. Først blev Skive nedlagt på udebane og siden er det blevet til to sejre over FC Fredericia. Oven på ærgerlige nederlag til de øvrige tophold er det sejre der luner, og måske er resultaterne kommet i takt med, at indstillingen til kampene har ændret sig en smule:
”Vi har bare sagt, at vi vil koncentrere os om en kamp ad gangen. Det er jo den gamle klassiker, men jeg tror at vi efter både Vestsjælland og Viborg-kampen havde en fornemmelse af, at vi var de bedst. Vi lærte dog også, at man ikke altid vinder selvom man er det bedste hold. Så vi blev bare enige om at spillet var der og så skulle målene nok komme, så det vi ser nu er jo et resultat af det arbejde samt hele vinterpausen. Det er dejligt at det begynder at give frugt nu” fortæller Fosgaard, der også kan glæde sig over lidt personlig succes.
For efter en skadesperiode og en opstart med meget genoptræning, så er Fosgaard nu med på fuld kraft. Og det er bestemt noget, som offensivspilleren har set frem til: ”Da jeg kom tilbage var det selvfølgelig frustrerende at sidde derude og se holdet tabe. Der er ikke noget du kan gøre og man går og føler lidt at man svigter både klubben og holdet med sådan en skade” fortæller Lasse Fosgaard og fortsætter:
”Omvendt så må man også se det på den positive side. Jeg har lagt det hele bag mig nu, jeg kan ikke mærke mere til skaden og motivationen er større end den nogensinde har været før. Så det er perfekt” lyder det afslutningsvis fra Fosgaard.