Lyngby Boldklub tildelt DBUs A-licens

Lyngby Boldklub er endnu engang blevet tildelt den højeste licens af Dansk Boldspil Union. De kongeblå er dermed fortsat A+-klub.

DBUs herreeliteungdomsgruppe har igen i år haft den svære opgave, at udvælge de klubber, som skal tildeles en A-licens. Licenstildelingen fastlægger samtidig turneringsformen i DBUs ungdomsturneringer, og her har Lyngby endnu engang sikret sig en plads i de bedste rækker. U17 og U19-holdene spiller således begge i den bedste danske række efter sommerferien.

Med A-licensen følger et tilskud på 475.000 kroner, hvoraf de cirka 200.000 er øremærket aflønningen af en A+-træner, der arbejder med de største talenter i klubberne. I Lyngby er det Kenneth Weber, der står for den opgave, og han kan altså fremover fortsætte sit arbejde med de kongeblås ungdomslandsholdsspillere, som aktuelt tæller blandt andre Yussuf Yurary Poulsen.

Du kan læse med om A-licenstildelingen på DBUs hjemmeside.