Gode internationale kampe til U17-holdet

U17-holdet har netop tilbragt en god uges tid under sydligere himmelstrøg. I Antalya i Tyrkiet har Søren Hermansens mandskab mødt et par af europas store mandskaber i den nystartede Antalya Cup.

En pendant til de kongeblås egen GF Cup er netop blevet sat i søen i den tyrkiske by Antalya. Lyngbys U17-hold var således med i den første udgave Antalya Cup, der blev spillet i sidste uge. Blandt deltagerne i turneringen var de tyrkiske mastodonter Besiktas og Fenerbache, samt europæiske mandskaber som Willem II (Holland), Bochum (Tyskland), Club Brügge (Belgien) og Sochaux (Frankrig).

De unge kongeblå talenter kom godt fra start i turneringens første kamp, hvor Sochaux blev besejret med 3-2 på mål af Adnan Mohammed og Mark Boesen, der gjorde sig selv til dobbelt målscorer i 6. minuts overtid.

Derefter venter den tyrkiske storklub Besiktas – en stor mundfuld for U17-holdet, der dog leverede en godkendt indsats. Især i 2. halvleg spillede Lyngby stort set lige op med de mangedobbelte tyrkiske seniormestre. Det endte dog alligevel med et hæderligt snævert nederlag på 1-2 til Besiktas, der faktisk endte med at vinde turneringen med en finalesejr over Club Brügge.

Bursaspor var sidste modstander i det indledende gruppespil, og det blev en for stor opgave for de kongeblå talenter. Bursaspor var et niveau over Lyngby og et meget talentfuldt mandskab vandt med hele 6-1. Med 3 point i gruppespillet kvalificerede Lyngby sig til kampen om 5. pladsen mod tyske Bochum. En meget lige kamp tippede til slut over til tyskernes fordel. Bochum vandt med 3-2 og dermed sluttede U17-holdet som nummer 6.

U17-holdets træner Søren Hermansen er glad for deltagelsen i turneringen, der gav en del gode oplevelser for hele holdet: "Det var rigtig godt organiseret, der var gode forhold og baner, så det var en fornøjelse for både spillere, trænere og ledere at deltage" fortæller Søren Hermansen, der sammen med sit hold boede på et stort resort.

Hermansen glæder sig også over kvaliteten i kampene: "Vi mødte nogle rigtig dygtige modstandere, og der var bestemt ikke nogen bløde kampe. Det er altid godt at spille mod udenlandske modstandere en gang imellem. Det giver et lidt andet input at prøve kræfter med en ny fodboldkultur. Men alt i alt var det 4 gode kampe mod dygtige, internationale modstandere og vi synes bestemt at turneringen levede op til det vi havde forventet" fortæller Søren Hermansen.

U17-træneren sender allerede i den kommende weekend sit hold på banen hjemme i Danmark, hvor Brøndby er modstanderen i U17-ligaen.