Lasse Fosgaard glad for at være tilbage

Lyngbys kantspiller Lasse Fosgaard kunne – på trods af nederlaget til FC Vestsjælland – glæde sig over, at han fik sine første minutter i foråret. 6 måneders skadespause ser dermed ud til at være forbi. Det overskygger dog ikke ærgelsen over det snævre nederlag.
Lasse Fosgaard har noget uvant været plaget af skader, sin ankomsten fra Brønshøj i sommer. Kantspilleren har også måtte tage den med ro i under opstarten, og fra sidelinjen har han blandt andet kunne se Ayoub Sørensen få lidt af et comeback efter en lang skadespause. Søndag eftermiddag afløste Fosgaard så netop Ayoub Sørensen i topkampen mod FC Vestsjælland, og dermed var der langt om længe spilletid for den stærke offensivspiller.
”Det var super dejligt og det føltes helt vildt, når man har været ude i så lang tid. I starten troede jeg faktisk ikke jeg skulle være ude så længe, men nu har jeg alligevel været ude i et halvt år. Og det troede jeg egentlig aldrig jeg skulle prøve, for jeg har stort set aldrig været skadet før jeg kom til Lyngby, men det var bare sort uheld. Så jeg er super glad for at være tilbage, selvom det selvfølgelig er bittert med et nederlag” fortæller Lasse Fosgaard.
Faktisk er det nederlaget, der fylder mest hos Fosgaard, der fik lidt over tyve minutter på banen og var med til at belejre FC Vestsjællands defensiv: ”Det er lidt svært at se det positive, fordi vi har tabt. Det må jeg indrømme. Jeg føler at vi er et bedre hold og vi skabte en masse gode chancer mod dem. Det er bare ikke nok, for vi skal selvfølgelig også score på dem og det kunne vi bare ikke søndag. Det er ærgerligt” lyder det fra Fosgaard.
Kantspilleren kan dog berette, at troen på en topplacering fortsat er fuldt ud til stede i Lyngby-truppen. Nu skal nederlaget bearbejdes og så skal der arbejdes på effektiviteten frem mod næste rundes opgør med FC Hjørring: ”Der er masser af kampe endnu og vi har kun 4 point op til oprykningspladserne, så selvfølgelig kan det lade sig gøre at hente dem alle sammen – også FC Vestsjælland for den sags skyld. Der er 9 kampe endnu, og vi skal ikke hænge med hovederne over en enkelt kamp for så er vi færdige” forklarer Lasse Fosgaard, der håber at kunne bidrage med endnu mere i resten af foråret:
”Jeg synes stadig der er en 20-30% mere at hente, men jeg kom ind med den energi jeg havde og jeg føler jeg gjorde alt hvad jeg kunne. Jeg får allerede skabt en chance efter et minut på banen, og det var dejligt at få bekræftet overfor sig selv, at man sgu stadig kan” lyder det fra kantspilleren.