17 gengangere i truppen mod FC Vestsjælland

2. påskedag byder på en særdeles svær opgave for Lyngby, der på udebane i Slagelse skal jagte point i topstriden i NordicBet Ligaen. Modstanderen er topholdet fra FC Vestsjælland.

Lyngby kom langt om længe igang med forårets kampe i torsdags, hvor de kongeblå havde besøg af Skive og vandt med 1-0. Opgøret blev spillet i Virum på kunstgræs, men det underlag er mandag eftermiddag erstattet med det helt korrekte grønne underlag, når Slagelse Stadion danner kulisse om den spændende topkamp mod FC Vestsjælland.

Ove Pedersens mandskab overvintrede på 1. pladsen i NordicBet Ligaen og med en snæver sejr over Brønshøj i forårspremieren er den ambitiøse klub fortsat på ret kurs mod det forjettede Superliga-land. De rød-blå har forstærket sig ganske kraftigt i løbet af vinteren, hvor flere tidligere Superliga-profiler – blandt andet Søren Berg, Thiago Borges og Morten Bertolt – har tilsluttet sig klubben.

Lyngby kan med andre ord indtage rollen som underdog for en gangs skyld. Hjemmeholdet må betegnes som små favoritter til kampen, som i øvrigt kan sende Lyngby op på 2. pladsen i den tætte ligastilling. En sejr vil således betyder, at de kongeblå passerer både Brønshøj og FC Vestsjælland – sidstnævnte på en bedre målscore.

Til opgøret har manager Niels Frederiksen valgt at holde fast stort set hele truppen, der sejrede mod Skive. Eneste ændring er, at midtbanespilleren Bror Blume erstatter Alexander Green. Ellers er der 17 gengangere i forhold til forårspremieren.
Truppen mod FC Vestsjælland:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 6. Frederik Krabbe, 7. Ayoub Sørensen,  8. Robin Nilsson, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 14. Ragnvald Soma, 16. Lukas Fernandes, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 18. Jeppe Tverskov, 19. Jonas Henriksen, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Frederik Helstrup, 26. Frederik Gytkjær