Comeback-forventninger til Ayoub og Fosgaard

Lørdagens Kick-Off Arrangement gav som altid spillerne muligheden for at komme lidt til orde. Det satte fokus på to tidligere skadede spillere, som nu igen er klar til at levere i den kongeblå.
Lasse Fosgaard og Ayoub Sørensen er to spillere, som begge har været plaget af uheld. Uden anden sammenligning i øvrigt, for hvor Lasse Fosgaard ”kun” har været sat udenfor i 6 måneder, så har Ayoub Sørensen gennemlevet et sandt skadeshelvede, der nu efter 2 år endelig ser ud til at være forbi.
Ayoub Sørensen er fortsat meget ydmyg omkring sin skadessituation. Sulten efter at spille er større end nogensinde og kantspilleren glæder sig til at betale tilliden tilbage til Lyngby i foråret: ”Jeg er meget glad for at være tilbage efter mine 2 år som skadet. Det har bestemt ikke været sjovt og det betyder meget for mig, at jeg nu endelig kan give Lyngby noget tilbage. Det skylder jeg klubben og alle trænerne, der har troet på mig” fortalte Ayoub Sørensen til de fremmødte fans, der kvitterede med en klapsalve.
Glæde er der også at spore hos førnævnte Lasse Fosgaard, som også ser frem til at gøre en forskel i foråret. Det lysner nemlig på skadesfronten, hvor Fosgaard ellers har været fast mand i efteråret: ”Jeg har spillet en lille smule her til vinter, men har også kunne mærke, at vi måske har startet lidt for tidligt. Men jeg regner med at komme tilbage her i foråret og vise hvad jeg kan. Inden jeg skiftede til Lyngby havde jeg misset 5 kampe på 5 år, så det har været rigtig uheldig timing” lød det fra Fosgaard.
Spiller-kommentarerne gik dog også på andre ting end lange, triste skadespauser. I den mere muntre ende af skalaen kunne Thomas Rasmussen – på foranledning fra en Facebook-fan – berette om hvad det betyder, at der er kommet flere udlændinge i truppen: ”Jeg havde lidt problemer med at forstå Soma, da vi var værelseskammerater i Tyrkiet, men generelt er der ikke så store barrierer, synes jeg.  Nogen forsøger sig på tysk og så ellers klarer vi os med engelsk. Uanset hvad, så er fodbold et sprog alle forstår og det kan man jo også se på banen” lød det fra Thomas Rasmussen.