Brian Lemmeke mødte Lyngby-fans

Lyngby-direktør Brian Lemmeke fik for første gang muligheden for at vise sig frem for klubbens fans. Det blev til en snak omkring nye tiltag, økonomi og ikke mindst den kommende stadionudvidelse.
Det er ikke kun i spillertruppen, at der har været udskiftninger henover vinteren. Også i den daglige ledelse er der kommet nyt blod, idet Lyngby Boldklub har ansat Brian Lemmeke som ny adm. Direktør. Han var lørdag eftermiddag for første gang i ”ilden” foran de kongeblås fans til forårets Kick-Off Arrangement – her kunne Brian Lemmeke blandt andet fortælle lidt, om hvad han har fået tiden til at gå med i sine første 2 måneder som direktør:
”Indtil videre er meget af arbejde gået med at udvikle vores sponsorer. Men vi arbejder også på at blive bedre udadtil, og i den forbindelse vil vi gerne profilere os mere i lokalområdet, så vi og jeg kommer nok til at være lidt mere aktive i eksempelvis ’Det Grønne Område’ end I har været vant til. Og så kommer vi også med en udvidet kampavis, der får 8 sider i stedet for 4” fortalte Brian Lemmeke, der også kunne berette at der var nogle nye sponsortiltag i støbeskeen.
Økonomien i Fodbold-Danmark er fortsat et høj-aktuelt emne. Det gælder også i Lyngby, hvor man hele tiden skæver til bundlinjen: ”Ser vi på de andre klubber i Superligaen og 1. division, så er der nogle gigantiske underskud mange steder. Det vil vi undgå. Vi vil være en bæredygtig klub og derfor tænker vi økonomi ind i det vi gør. Men vi har naturligvis hele tiden fokus på det sportslige også, så det er naturligvis en balancekamp” lød det fra Brian Lemmeke.
Lyngby går i det hele taget et meget spændende år i møde. Udover strabadserne på banen og udviklingen af den kommercielle forretning kan de kongeblås fans se frem til en meget synlig forbedring. Der er således bevilget kommunale penge til en renovering af Lyngby Stadion – og det er noget man i den grad ser frem til i Lyngby Boldklub:
”Der kommer en modulopbygget tribune, hvor der også vil være presse- og teknikrum samt platforme til TV. Efter kampen mod Vejle-Kolding fjerner man banen og får lagt vand og varme ned. Der bliver ligeledes bedre lys på banen og så bliver banen rykket tættere på tilskuerne” forklarede Brian Lemmeke, der også kunne afsløre at man kun mangler et par justeringer og tilladelser, før arbejdet med nedrivningen af den gamle tribune kan begynde.
”Vi er glade for, at vi nu får en ny tribune. Samarbejdet med kommunen er der og vi er til møder, hvor vi får af vide hvordan tingene står til. Så det er dejligt og vi ser meget frem til at udvikle den del også” lød det fra Lyngby-direktøren.