Krabbe-scoring ikke nok for reserveholdet

Frederik Krabbe bragte Lyngby foran, men et veloplagt AB-mandskab fik kæmpet sig tilbage på en vindblæst bane i Virum. Akademikerne endte med at snuppe sejren i sidste minut.

Lyngbys reservehold spillede mandag eftermiddag for anden gang i Reserveligaens forårspulje, hvor de kongeblå og resten af NordicBet Liga-klubberne er placeret i samme pulje, for at imødekomme yderligere pres på kampprogrammet. Kampen blev spillet under vanskelige forhold på kunstgræsbanen i Virum, hvor en strid vind gjorde betingelserne svære.

Lyngby startede opgøret klart bedst, og det var ikke ufortjent at Frederik Krabbe kunne bringe de kongeblå foran efter 7 minutters spil. Fanol Perdedaj tog sig af et frispark begået mod Bror Blume, og tyskeren sendte læderet ind i boksen, hvor Frederik Krabbe sikkert kunne heade Lyngby foran.

De kongeblå var resten af halvlegen i fin kontrol og føringen holdt hele vejen ind i 2. halvleg, hvor AB fik langt bedre fat. De kongeblå havde det svært i modvinden, og det gav AB gode betingelser. Morten Smidt fik udlignet for gæsterne, og så lignede det en uafgjort kamp.

Men i kampens sidste minut fik AB frispark på kanten af feltet. Kristian Geertsen sparkede hårdt og resolut og sendte bolden ind bag Lukas Fernandes – og så kunne AB juble over en sejr. Stillingen holdt nemlig kampen ud.

Lyngbys næste opgave i reserveligaens pulje 3 er endnu en hjemmekamp – denne gang den 8. april mod Vejle Kolding.

Match Facts:

Lyngby BK res. – AB res. 1-2 (1-0)
1-0 Frederik Krabbe (7), 1-1 Morten Smidt (60) 1-2 Kristian Geertsen (89)