Niels Frederiksen:

Manager Niels Frederiksen og resten af Lyngbys delegation har vendt snuden hjemad efter en uges tid på træningslejr i Antalya. Nu venter de sidste forberedelser inden det for alvor går løs med de afgørende kampe.
7 dage, to uafgjorte kampe og masser af træningspas er, hvad der er gået siden Lyngby Boldklubs bedste mandskab lettede fra Kastrup Lufthavn for en uge siden. Træningslejren i Tyrkiet er vel overstået og det har ifølge Lyngbys manager Niels Frederiksen været en udbytterig tur:
”Vi har fået gennemført nogle gode træningspas og ikke mindst fået set alle disponible spillere i aktion ved de to kampe. Udover Lasse Fosgaard, så har Jeppe Brandrup haft lidt problemer med knæet, men vi regner med, at han er tilbage allerede i næste uge. Rasmus Nielsen træner også med på fuld knald igen, men vi har vurderet at han lige skulle bruge lidt mere træning, inden vi kastede ham i kamp. Så det ser fornuftigt ud”
”I forhold til kampene er vi godt tilfredse. Det var to vanskelige modstandere, men vi gjorde mange ting rigtigt og begge kampe var bestemt godkendt. Især i den anden kamp synes jeg vi fik gjort mange af de ting, som vi gerne vil offensivt – både hvad angår kanter, der kommer igennem og spil centralt på banen, der også skaber muligheder” lyder det fra Niels Frederiksen, der har kunnet se sit hold spille 2-2 med både Avanhard Kramatorsk fra Ukraine og Neman Grodno fra Hviderusland.
Forude venter de afsluttende træninger. Forårspremieren mod FC Fredericia er mindre end 10 dage væk, og det kan mærkes på truppen, at man snart gerne vil i gang. ”Nu har vi en reserveholdskamp på mandag og så går vi ellers i gang med de sidste forberedelser til kampen mod FC Fredericia. Vi glæder os meget til at komme i gang og vise, at vi har niveauet til at ligge med helt i top” fortæller Niels Frederiksen afslutningvis.
Forud for forårssæsonen kan du møde hele Lyngby Boldklubs førstehold til det traditionsrige Kick-Off-arrangement. Det foregår lørdag den 23. marts og du kan læse meget mere om det spændende arrangement via dette link.