Soma og Yussuf sikrede Lyngby 2-2 i Tyrkiet

Lyngby var oppe imod hård modstand, da man i træningslejrens sidste testkamp mødte hviderussiske Neman Grodno. Kampen sluttede 2-2.
Årets træningslejr nærmer sig sin slutning. Torsdag eftermiddag spillede de kongeblå således den sidste testkamp, inden kursen i morgen sættes mod Danmark. Modstanderen i torsdagens kamp var det hviderussiske mandskab Neman Grodno, der til dagligt frister en tilværelse lige under toppen af den bedste hviderussiske liga.
Lyngby gik imidlertid frisk til opgaven og spillede en ganske fornuftig første halvleg. Yussuf Poulsen, der spillede hele kampen som spidsangriber, bragte de kongeblå foran efter 25 minutter. Halvlegen bød på en rigtig fin fight fra de kongeblå, der stort set holdt Neman Grodno fra åbne chancer. Det var derfor fuldt fortjent, at Lyngby kunne gå til pause foran med 1-0.
2. halvleg fulgte nogenlunde mønstret fra de første 45 minutter. Tempoet var i hele kampen højt og med mange dueller. Forskellen fra første halvleg var imidlertid, at Neman Grodno denne gang var mere skarpe, når de fik mulighederne. Efter 65 minutter kom udligningen, men den slog ikke umiddelbart Lyngby ud. De kongeblå leverede fortsat en fin fight og kampen ændrede mod slutningen karakter og blev mere præget af omstillinger.
En af de ting man blandt andet har arbejdet med i Tyrkiet er dødboldene, og måske var det netop det, som gjorde udslaget i afslutningen på kampen. Mod kampens slutning kunne Ragnvald Soma således sætte hovedet på et hjørnespark og bringe Lyngby foran med 2-1. Det blev dog alligevel ikke til en kongeblå sejr, for i aller sidste minut fik hviderusserne udlignet.
Det slutter derfor 2-2 efter en kamp, som Lyngby-manager Niels Frederiksen var fint tilfreds med: ”Grundlæggende var det en god kamp, som foregik i et lidt højere tempo end i den første kamp. Med til historien hører det også, at jeg synes at vi i dag møder en bedre modstander end i mandags, så selvom vi ærgrer os over at indkassere et mål i slutningen, så er vi fint tilfredse med resultatet” lyder det fra Niels Frederiksen.
Match Facts:
Lyngby BK – Neman Grodno 2-2 (1-0)
1-0 Yussuf Yurary Poulsen (25), 1-1 (65), 2-1 Ragnvald Soma (85), 2-2 (89)
Lyngbys startopstilling: Lukas Fernandes, Thomas Rasmussen, Frederik Krabbe, Mathias Tauber (<-> Ragnvald Soma (60)), Ryan Johnson Laursen, Fanol Perdedaj (<-> Jasin Khayat (80)), Robin Nilsson (<-> Jeppe Tverskov (60)), Kim Aabech (<-> Frederik Gytkjær (70)), Jonas Henriksen (<-> Bror Blume (70)), Ayoub Sørensen (<-> Alexander Green (46)), Yussuf Yurary Poulsen