Lyngby-træningslejr forløber godt

Lyngbys træningslejr i Tyrkiet har foreløbigt budt på forberedelser til forårssæsonen samt en enkelt træningskamp. Manager Niels Frederiksen er foreløbigt meget tilfreds med udbyttet.

Lyngby Boldklubs førstehold tilbringer denne uge under varmere forhold, og mens vinteren for en stund er vendt tilbage til Danmark, så har de kongeblå langt bedre forhold i Antalya i Tyrkiet. A-truppen ankom allerede i fredags og siden da er tiden gået med træning og en enkelt træningskamp mod en ukrainsk træningsmodstander – en kamp der sluttede 2-2.

"Foreløbigt er tingene forløbet godt. Træningslejren har overordnet tre formål: At vi skal træne godt, at vi skal spille nogle gode kampe og at vi ikke mindst skal få aftalerne på plads om, hvordan vi som team og på det mentale område håndterer det spændende og hektiske forår, som vi går i møde" fortæller Lyngby-manager Niels Frederiksen.

Der er allerede taget hul på de forskellige dele – blandt andet med en diskussion om, hvad der er væsentlig for at man kan præstere i 13 kampe i streg i foråret. Men man arbejder også målrettet med en række af de ting, som man gerne vil forbedre i forhold til kampene i efteråret:

"Som evaluering af efteråret konkluderede vi på, hvilke ting som vi i opstartsperioden skulle arbejde på at forbedre. Dels har vi arbejdet med at gøre vores kollektive defensiv mere stabil og dels at gøre vores offensiv mere fleksibel, så vi kan angribe en kamp på flere måder" lyder det fra Niels Frederiksen.
Sociale arrangementer og video-klip
Turen inkluderer også sociale arrangementer, og tirsdag aften er blandt andet dedikeret til dette formål. Fodbolden kommer man dog ifølge Niels Frederiksen ikke til at lægge helt væk: "Vi skal helt sikkert se noget Champions League, men vi har endnu ikke besluttet, hvad vi skal bruge første del af aftenen på. Det eneste jeg kan love er, at det ikke bliver noget vildt med fest i gaden. Vi har 12 dage til første turneringskamp og lige nu har vi egentlig kun fokus på at være maksimalt muligt klar til den og de følgende 12 kampe".

Torsdag spiller Lyngby turens sidste træningskamp. Her er modstanderen FC Stal Alchevsk fra den næstbedste ukrainske række, og det bliver en svær opgave for de kongeblå: "Vi får helt sikker et fysisk hård kamp, som primært skal bruges på at pudse de sidste taktiske aftaler af. Til kampen på torsdag vil fokus primært være på at have en god defensiv base og bevægeligheden i vores offensiv" fortæller Niels Frederiksen.

Du kan se mere fra Tyrkiet på Lyngby Boldklubs Facebook-profil, hvor vi løbende opdaterer med video-indslag lavet af spillerne selv. På siden samt under denne artikel kan du eksempelvis se de to unge Lyngby-talenter Yussuf Yurary Poulsen og Ryan Johnson Laursen vise rundt på hotellet.