U19-spiller i transfer til FC Nordsjælland

Lyngby har valgt ikke at forlænge forsvarsspilleren Nicolai Johannesens kontrakt, der udløber til sommer. Forsvarsspilleren fortsætter i stedet karrieren hos FC Nordsjælland, der kompenserer Lyngby og får rådighed over spilleren fem måneder før tid.
Med blot en enkelt kamp som indskifter i Betsafe Ligaen i efteråret var udsigten til et gennembrud på førsteholdet ikke umiddelbart i sigte for den unge forsvarsspiller Nicolai Johannesen. Johannesen fortsætter i stedet karrieren hos FC Nordsjælland, der i absolut sidste øjeblik blev enige med Lyngby om en transfer – dermed tiltræder den unge spiller i FCN med det samme.
”Vi har valgt at prioritere andre spillere før Nicolai i forhold til spilletiden på vores førstehold. I det lys besluttede vi tidligere på måneden i samråd med Nicolai, at han skulle stoppe i Lyngby senest til sommer, hvor hans aftale med os stod til at udløbe. Når nu denne beslutning var taget, så var det eneste rigtige at imødekomme Nicolais ønske om, at komme videre allerede nu” udtaler Lyngby-manager Niels Frederiksen.
Nicolai Johannesen nåede i alt 4 kampe for Lyngby.
Lyngby Boldklub takker Nicolai Johannesen for indsatsen i den kongeblå trøje og ønsker ham al mulig held og lykke fremover.