Yussuf Poulsen indskiftet for Ligalandsholdet

Lyngbys Yussuf Poulsen afløste målscorer Andreas Cornelius, da Ligalandsholdet spillede 1-1 mod Mexico i den sidste kamp på turen til Arizona.

Det danske ligalandshold har tilbragt den seneste uge i den amerikanske stat Arizona, hvor man blandt andet har spillet 3 træningskampe. Med i truppen er Lyngbys Yussuf Poulsen og han fik forleden fuld spilletid i testkampen mod MLS-holdet fra Real Salt Lake. Det kan du læse mere om her.

Onsdag aften stod Danmark så over for sin hidtil største prøvelse, da man foran over 40.000 tilskuere på University of Phoenix Stadium tørnede sammen med Mexico. Med på bænken var Yussuf Poulsen til trods for, at han ellers primært er udset som en faktor i U21-sammenhæng, hvilket de 90 minutter mod Real Salt Lake også understregede.

Lidt overraskende blev det dog alligevel til spilletid i den fornemme kulisse, hvor Yussuf Poulsen med nummer 19 på ryggen blev sendt i aktion til de sidste knap 10 minutter. Lyngby-spilleren afløste Superliga-profilen og målscorer i ligalandsholdskampen Andreas Cornelius og leverede et fint indhop.

Kampen sluttede 1-1 mod et stærkt mexicansk mandskab. Ligalandsholdet forlader USA sent torsdag aften dansk tid – med om bord er naturligvis Yussuf Poulsen, der formentlig tager en stor portion selvtillid og en kæmpe oplevelse med tilbage til Lundtoftevej, hvor forberedelserne frem mod forårspremieren i Betsafe Ligaen fortsætter ufortrødent.