Lyngby Boldklub henter Ragnvald Soma

Lyngby Boldklub tilknytter den tidligere norske landsholdsspiller Ragnvald Soma. Soma skal det næste halve år hjælpe de kongeblå til en topplacering i Betsafe Ligaen.
Med 5 landskampe for Norge, spilletid i Premier League og over 200 kampe i den bedste norske række er den 33-årige Ragnvald Soma en rutineret herre med et flot fodbold-cv. Den forgangne tid har forsvarsspilleren trænet med hos Lyngby, og det kommer der nu en kontrakt ud af. Ragnvald Soma har således i dag sat sin signatur på en aftale med Lyngby Boldklub, og det glæder Lyngby-manager Niels Frederiksen:
”Vi er glade for, at have tilknyttet Soma, som kan blive en vigtig brik i den intensive og meget afgørende forårssæson. Han er en rutineret forsvarsspiller, som vi synes er dygtig i fremspillet og i hovedspillet. Qua sin rutine har han ligeledes en fantastisk ro på bolden og i sit forsvarsspil” udtaler Niels Frederiksen.
Ragnvald Soma startede sin professionelle karriere hos klubben Bryne FK, inden han i 2001 skrev kontrakt med West Ham fra den engelske Premier League. Sidenhen gik turen tilbage til norsk fodbold, hvor præstationer for henholdsvis Bryne, Viking og især Brann gav forsvarsspilleren sin landsholdsdebut. Derudover er det blevet til kampe for den østrigske klub Rapid Wien, inden Soma sidste år kom til Danmark og fik kontrakt med FC Nordsjælland.
Ragnvald Soma skifter til Lyngby på en fri transfer og har foreløbigt lavet en aftale med de kongeblå for resten af sæsonen.