Lyngby forlænger med Frederik Gytkjær

Offensivspilleren Frederik Gytkjær har forlænget sin kontrakt med de kongeblå. Gytkjær er således nu på papir i Lyngby frem til sommeren 2014.
Den 19-årige Frederik Gytkjær har i dag sat sin signatur på en ny kontrakt med Lyngby Boldklub. U20-landsholdsspilleren har forlænget sin aftale med de kongeblå frem til sommeren 2014 og sigter nu efter et endeligt gennembrud hos Lyngby – et gennembrud, som vedvarende skader har udsat de sidste 1,5 år:
”Frederik ser nu endelig og heldigvis ud til at være kommet sig helt over sin langvarige skade. Når en ung spiller som Frederik har været ude i 1½ år med en skade, vil det altid tage noget tid at komme helt tilbage, men vi kan se, at Frederik er godt på vej og hele tiden bliver bedre. Vi er sikre på, at han kan udvikle sig og med tiden blive en vigtig spiller for os” fortæller Lyngby-manager Niels Frederiksen.
Frederik Gytkjær glæder sig over, at han igen er tilbage på fuld kraft hos de kongeblå. Og offensivspilleren ser frem til, at kunne udvikle sit talent og forløse potentialet: ”I første omgang glæder jeg mig over, at jeg endelig er blevet min skade kvit og at jeg er tilbage i fuld træning. Jeg er glad for at være i Lyngby og ser frem til at kunne deltage 100% og derigennem videreudvikle mit spil samt konkurrere om spilletiden på lige fod med de øvrige spillere” udtaler Frederik Gytkjær.
Det forgangne efterår bød på et comeback for Gytkjær, der efter sin lange skadesperiode både fik debut for U20-landsholdet og spillede sin første ligakamp for Lyngby i Betsafe Ligaen. Manager Niels Frederiksen regner med at se endnu mere til Gytkjær, som han betegner som en dygtig og alsidig offensivspiller: ”Frederik kan dække alle de forreste positioner – både på kanterne og centralt. Han har en veludviklet spilforståelse, der kombineret med hans scoringsevne og robusthed i duellerne gør, at han både kan score mål og sætte andre i scene” lyder det fra Niels Frederiksen.
Frederik Gytkjær står noteret for 3 kampe for Lyngby, som han fik debut for i pokalturneringen allerede i efteråret 2011. Dertil kommer 28 landskampe på ungdomsniveau, hvor han har scoret 7 gange i alt.