Niels Frederiksen jubler over landsholdsudtagelse

Lyngby-manager Niels Frederiksen hylder sine to ligalandsholdsspillere, som han mener får et kæmpe skulderklap med udtagelsen til en stærk og talentfuld ligalandsholdstrup.
Det kom som en overraskelse for mange, at landstræner Morten Olsen i går valgte at udtage de to unge Lyngby-profiler Yussuf Poulsen og Uffe Bech til det danske ligalandshold, der tager til USA på træningstur i januar måned.  De to spilleres chef i Lyngby BK, manager Niels Frederiksen, er både glad og stolt over udtagelsen af de to talenter:
”Udtagelsen er primært en stor og velfortjent anerkendelse til de to spillere. Den kommer i kølvandet på den meget positive udvikling, som de hver især har gennemgået over en længere periode. Både Uffe og Yussuf har været en del af klubbens talentudvikling siden U15 alderen og har deltaget på diverse ungdomslandshold. Udtagelsen til Ligalandsholdet er endnu et bevis på niveauet og holdbarheden i vores talentudvikling. Så Lyngby Boldklub som klub skal også ranke ryggen. Det er godt gået!” udtaler Niels Frederiksen, der fortsætter:
”Helt personligt glæder jeg mig også over, at udtagelsen cementerer, at vores unge seniorspillere ikke behøver at ’frygte’ for deres landsholdskarriere, det være sig på U20, U21 eller nu Ligalandsholdet, blot fordi vi i en kortere periode spiller i landets næstbedste række. Udtagelserne viser, at er talentet stort nok, så er døren fortsat åben og det er rart for os alle at vide” lyder det fra Lyngby-manageren.
Potentiale til meget mere
Niels Frederiksen glæder sig over, at Lyngby Boldklub fortsat kan fostre så store talenter, som tilfældet er i øjeblikket. Og glæden og stoltheden er stor hos de kongeblå, når spillerne slår igennem og bliver anerkendt: ”Yussuf har taget os alle sammen med storm i dette efterår. Selvom han stadig er U19-spiller og går i skole er han holdets topscorer, og hans speed, energi og styrke i nærkampene gør ham til en evig trussel. Og vi så i pokalkampene mod AGF og EFB, at han selv i en direkte matching mod spillere som normalt begår sig i Superligaen har et meget højt niveau og er svær at håndtere” fortæller Niels Frederiksen og fortsætter:
”Uffe har i efteråret vist, at han har kvaliteterne til at spille alle de forreste positioner i vores system – og score mål uanset hvor han spiller. Han har næse for chancerne og er også ofte den spiller, som kommer til flest afslutninger. Jeg er sikker på, at Uffe kommer til at gå et godt forår i møde, hvor han i endnu højere grad kan blive kampafgørende for os. De intense og afgørende kampe, som vi står over for i foråret vil uden tvivl være med til at modne og udvikle begge spillere yderligere. Og en tur med Ligalandsholdet vil bidrage i samme retning. Jeg tror, at begge spillere har potentiale til at blive væsentlig bedre – og det arbejde glæder jeg mig til”.
18-årige Yussuf Poulsen er den yngste spiller i årets ligalandsholdstrup, mens Uffe Bech omvendt kan bryste sig af at være den 3. mest scorende i truppen. Kun Kasper Lorentzen og rutinerede Dennis Rommedahl har sammenlagt lavet flere mål end den 19-årige Lyngby-spiller, der står noteret for 14 træffere i 37 landskampe. Det er i øvrigt blot en enkelt scoring mere end hvad Yussuf Poulsen har præsteret i sine foreløbigt 35 kampe i rødt og hvidt.