God periode var ikke nok for reserveholdet

Lyngbys reserver var på en svær opgave på en meget svær bane mod FC Nordsjælland. En fin indsats til trods tabte de kongeblå med 1-4.
På en mildest talt besværlig bane i Farum spillede Lyngby mandag eftermiddag reserveholdskamp mod FC Nordsjælland. I startopstillingen var flere unge spillere – heriblandt U19-holdets Christoffer Boateng, som startede på kanten. Kampens indledning var præget af, at Lyngby lige skulle vende sig til underlaget, hvor det var svært at stå fast – og det formåede FCN at udnytte.
Efter ca. 10 minutter kunne hjemmeholdet bringe sig foran, men Lyngby kom flot igen og fik fortjent udlignet til 1-1 ved Alexander Green efter 26 minutter. Efter udligningen satte Lyngby sig på kampen og havde hovedvægten af boldbesiddelsen. Der var godt styr på kampen, men alligevel lykkedes det FCN at score på en standardsituation.
De kongeblå sad dog fortsat på kampen og med chancer til blandt andre Christoffer Boateng kunne det have set langt bedre ud. I 2. halvleg var der også muligheder til – eksempelvis til U17-spilleren Adnan Mohammed, der fik chancen som indskifter.
En friløber til Alexander Green var Lyngbys største chance for en udligning og med et øget pres mod slutningen blev der skabt huller i de bagerste geledder. Det udnyttede FCN til med to hurtige omstillinger at lukke opgøret i de sidste 10 minutter.
Reserveholdets træner Jack Majgaard var fint tilfreds med indsatsen på den svære bane, selvom resultatet lod en del tilbage at ønske: "Jeg synes egentlig vi sidder lidt på kampen og har en rigtig fin periode fra det 10. og vel frem til det 80. minut" fortæller Jack Majgaard, hvis reservehold fortsat mangler to kampe i efteråret.
Match Facts:
FC Nordsjælland res. – Lyngby BK res. 4-1 (2-1)
1-0 (11), 1-1 Alexander Green (26), 2-1 (35), 3-1 (82), 4-1 (87)
Lyngbys startopstilling: Nicklas HØJLUND, Jasin KHAYAT, Jeppe TVERSKOV, Gustav BANG (<-> Hani NABOULSE (70)), Nicolai JOHANNESEN, Bror BLUME, Morten KARLSEN, Christoffer BOATENG (<-> Nicklas CLAUSEN (70)), Alexander GREEN, Jonas HENRIKSEN (<-> Adnan MOHAMMED (57)), Frederik GYTKJÆR