Lyngby fik revanche i Brønshøj

Lyngby Boldklub fik revanche fra efterårets første kamp, da Yussuf Poulsen lørdag eftermiddag blev matchvinder på Tingbjerg Idrætspark. Lyngby vandt med 1-0.
Lyngby BK tabte som bekendt efterårets første kamp mod Brønshøj ude, så det var et Lyngby-hold med revanche til gode, som troppede op i Brønshøj lørdag eftermiddag. I startopstillingen var Mathias Tauber tilbage og afløste en skadet Ryan Johnson Laursen, men ellers var det de samme spillere, som startede i 2-1-sejren over Hobro i sidste weekend.
Første halvleg var en lige og intens affære uden de helt store chancer til nogen af mandskaberne. Brønshøj var som altid godt organiseret defensivt, og det afværgede de fleste af de kongeblås tilnærmelser. Derfor skulle man frem til 2. halvleg, før der skete noget på måltavlen på Tingbjerg Idrætspark.
Kampens sidste halvdel var nemlig ikke mange minutter gammel, da Lyngbys stjernefrø Yussuf Yurary Poulsen kunne sparke sig alene i spidsen på de kongeblås interne topscorerliste. Et veltimet dybt løb blev belønnet med en fin aflevering og alene med Brønshøj-keeperen var Yurary sikker og kunne bringe Lyngby på 1-0.
Efter scoringen kom Brønshøj længere frem på banen i jagten på en udligning. De kongeblå forsvarede efter bedste evne, men kunne ikke holde hjemmeholdet fra muligheder. Fra kanten af feltet fik Brønshøj deres bedste forsøg, da Lütji sendte læderet på overliggeren med et kvarter igen. Lyngby spillede i perioder ganske pænt og formåede på trods af presset at holde hovedvægten af boldbesiddelsen, men det var Brønshøj der fik de fleste chancer.
Med kun et par minutter igen var det så Simon Bræmers tur til at være nærgående, da han forsøgte med hovedet. Lukas Fernandes kunne dog glæde sig over et clean sheet, for på trods af en dramatisk overtid med et rødt kort til Kim Aabech så forbliver det ved 1-0 til Lyngby, der dermed får sin revanche.
De kongeblå stryger med sejren op på en foreløbig førsteplads i Betsafe Ligaen – den position holder man som minimum indtil imorgen, hvor de resterende kampe i runden spilles.
Match Facts:
Brønshøj – Lyngby BK 0-1 (0-0)
0-1 Yussuf Yurary Poulsen (49)
Rødt kort: Kim Aabech, Lyngby BK (90)
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES, 2. Thomas RASMUSSEN, 4. Mathias TAUBER (c), 5. Rasmus NIELSEN, 6. Frederik KRABBE, 10. Kim AABECH, 11. Patrick MORTENSEN, 15. Fanol PERDEDAJ, 17. Yussuf YURARY POULSEN, 20. Jeppe BRANDRUP, 21. David KATZ BOYSEN (<-> Uffe MANICH BECH (71))
Ikke benyttet: Nicklas HØJLUND, Bror BLUME, Frederik HELSTRUP, Morten KARLSEN, Alexander GREEN, Frederik GYTKJÆR
Advarsler:
Yussuf Poulsen (50), Rasmus Nielsen (90) og Kim Aabech (90) – alle Lyngby BK
Rødt kort: Kim Aabech, Lyngby BK (90)