To Lyngby-spillere til U19-EM-kvalifikation

Lyngbys Yussuf Poulsen og Nicolai Johannesen er blevet udtaget til U19-landsholdet og skal med til EM-kvalifikationsturnering på Cypern.
Det danske U19-landshold står foran sin første runde i kvalifikationen til EM – den såkaldte UEFA Preliminary Round. Den spilles på Cypern med deltagelse af Danmark, Finland og Montenegro samt værtsnationen selv.
Til de tre kampe er Lyngby Boldklubs Yussuf Yurary Poulsen og Nicolai Johannesen med for U19-drengene. Nicolai Johannesen har allerede fået debut på U19-niveau og er med 41 ungdomslandskampe blandt de mest rutinerede i truppen. Yussuf Yurary Poulsen, der i efteråret har fået sig lidt af et gennembrud for Lyngby i Betsafe Ligaen, har fortsat sin U19-debut til gode, men mangler med sine 30 landskampe bestemt ikke erfaring.
Danmark kvalificerede sig sidst til en U19-EM slutrunde i 2001, men årgang '94, som udgør hoveddelen af U19-landsholdet, bliver beskrevet som den bedste i mange år. Det er i øvrigt samme årgang, som deltog ved både både U17-EM og U17-VM i 2010, hvor Nicolai Johannesen og Yussuf Poulsen i øvrigt også var med.
Før en eventuel EM-deltagelse skal de danske U19-drenge videre fra første runde, der altså spilles på Cypern fra den 21.–26. november.