NF: FC Fyn er stærkere i dag

Søndag eftermiddag tørner Lyngby sammen med FC Fyn for anden gang i sæsonen. Lyngby-manager Niels Frederiksen er imponeret over gæsternes pointhøst hidtil og forventer er langt stærkere FC Fyn-hold, end det der spillede i sæsonpremieren.
Sidste weekends topopgør i Vejle var sæsonens 11. kamp for de kongeblå, og dermed er der nu spillet en tredjedel af sæsonen. Man kan derfor gøre status oven på 11 kampe, der har budt på seks sejre, 3 nederlag og 2 uafgjorte kampe – senest altså 1-1 mod Vejle Boldklub Kolding. Pointhøsten på 20 er fortsat nok til en placering helt i top. Men med hele seks hold i hælene og indenfor fire points afstand, så skal der fortsat kæmpes for sagerne hele vejen til maj måned næste år.
Efter den flotte sæsonstart blev de kongeblå slået en smule ud af kurs, da man tabte til først Brønshøj og siden FC Fredericia, der var så uhøflige at vinde på Lyngby Stadion – et sted, hvor de kongeblå ellers havde skrabet en hel del point sammen. Pokaloprejsningen i Viby blev i sidste weekend fulgt op med et godkendt uafgjort resultat mod Vejle Kolding, og på trods af den sene udligning har den kamp forhåbentlig givet Lyngby-spillerne troen på egne evner tilbage. Der blev i hvert fald kæmpet for sagerne!
Efter at have mødt samtlige hold i Betsafe Ligaen venter nu ”2. runde”. Og akkurat som i sæsonpremieren er det FC Fyn som lægger for, når de søndag eftermiddag gæster Lyngby Stadion. De to holds første møde i sæsonen var 70 minutters optur for Lyngby, men mod slutningen viste FC Fyn imidlertid stor vilje, da de fightede sig tilbage og fik generet de kongeblås spil så meget, at fynboerne kom på tavlen to gange. I efteråret er det kun FC Fredericia, der har gentaget den bedrift.
”Efter tre tætte kampe uden sejr skal vi tilbage på sejrssporet. Men vi har meget respekt for FC Fyn, der har fået væsentligt flere point end mange forventede. De har kun tabt 2 ud af 11 kampe, hvoraf det ene nederlag var til os i første runde. I forhold til den kamp har FC Fyn et væsentligt anderledes hold nu, og med tilgangen af blandt andet Paul Jatta er vores forventninger også, at det er et stærkere FC Fyn-hold vi skal møde” fortæller Lyngby-manager Niels Frederiksen
Lyngbys trup mod FC Fyn:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Frederik Krabbe, 7. Uffe Bech, 8. Morten Karlsen, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 15. Fanol Perdedaj, 16. Lukas Fernandes, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 19. Jonas Henriksen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 25. Alexander Green