Fanol Perdedaj præsenteret i Lyngby

Lyngby Boldklub forstærker sig på den centrale midtbane med Fanol Perdedaj, der er hentet i den tyske storklub Hertha Berlin. Den tyske midtbanespiller er lejet for resten af sæsonen.
Den U21-landsholdsspiller Fanol Perdedaj spiller resten af sæsonen i Lyngby på en lejeaftale med købsoption. Den 21-årige spiller kommer til klubben fra den tyske storklub Hertha Berlin, og det er et skifte som glæder Lyngby-manager Niels Frederiksen: ” Vi er glade og stolte over, at vi har fået mulighed for at tilknytte en ung og så kompetent spiller som Fanol. At han allerede har optrådt i Bundesligaen og er tysk U21-landsholdspiller viser, at vi har fået fat i en ung spiller med et højt niveau og et stort potentiale” udtaler Niels Frederiksen.
Lyngby-manageren har i denne sommer selv besøgt Berlin for at se på Perdedajs kvaliteter og han er ikke i tvivl om, hvordan midtbanespilleren kan bidrage: ”Fanol er en lille, kvik og hurtig central midtbanespiller, som både har tempo og dynamik i sit spil. Han er teknisk dygtig og en god bolderobrer og jeg glæder mig rigtig meget til at se ham optræde på holdet” lyder det fra Niels Frederiksen.
Hovedpersonen selv glæder sig over at få chancen for sit endegyldige gennembrud. På trods af flere kampe i de bedste tyske rækker, så har den 21-årige spiller aldrig bidt sig helt fast i Hertha Berlin, der også har brugt sommerpausen på at hente flere spillere til Perdedajs position på den centrale midtbane. Men det er ikke den eneste årsag til, at skiftet til Lyngby passer ind i U21-landsholdsspillerens planer:
”Jeg har spillet i Hertha Berlin siden jeg var 11 år, så selvom det er vemodigt at skifte, så ser jeg frem til de nye udfordringer og udviklingsmuligheder, som det altid giver at prøve kræfter med en ny klub og et nyt land. Lyngby er en klub med ambitioner om at komme tilbage i Superligaen, og jeg glæder mig rigtig meget til at bidrage til at det kan lykkes. Spillestilen passer mig perfekt og jeg er sikker på, at jeg kan være med til at løfte holdet” udtaler Fanol Perdedaj om sit skifte.
Fanol Perdedaj, der har rødder på Balkan, har hele sin seniorkarriere repræsenteret hovedstadsklubben Hertha Berlin, som har benyttet midtbanespilleren i både den bedste og næstbedste række. Spilletiden er primært kommet i 2. Bundesliga, som Perdedaj var med til at vinde i sæsonen 2010/2011, hvor han også fik sin debut på U21-landsholdet, som han stadig har alderen til at spille for. Perdedajs lejeaftale løber for resten af sæsonen, men Lyngby har sikret sig en købsoption på den talentfulde spiller.