Fortjent Lyngby-sejr over Viborg

Lyngby leverede en rigtig fin indsats og fik fortjent tre point ud af anstregelserne mod Viborg, der hjemme på Lyngby Stadion blev besejret med 2-1.
Manager Niels Frederiksen måtte i sin startopstilling se bort fra Kim Aabech, der var ude med karantæne. Det gav plads til Rasmus Nielsen, mens der også var blevet plads til Frederik Krabbe i centerforsvaret. Ellers var der genvalg til langt de fleste efter sidste weekends kamp mod Hobro.
Lyngby startede opgøret klart bedst og allerede efter 9 minutter blev det farligt, da Yussuf Poulsen fik chancen efter et frispark fra Thomas Rasmussen. Den talentfulde angriber, der har fået en flot sæsonstart, var dog ikke først på tavlen – det var i stedet offensivkollegaen Uffe Bech.
Han blev efter 15 minutter sat i scene af David Boysen, der brugte sine kvaliteter til at sætte sin mand af og servere den for Uffe Bech, der midt i feltet resolut bragte Lyngby på 1-0. Op til scoringen og i minutterne efter var der total Lyngby-kontrol. En god Lyngby-periode kastede altså en scoring af sig og det var fuldt fortjent i denne del af kampen.
Gæsterne kom dog tilbage, og som så mange gange før var det Thomas Dalgaard, der var afgørende for sit eget hold. Et Lyngby-boldtab skabte en kontra til de grønnes angriber, som trak ind i banen og udplacerede Nicklas Højlund til pausestillingen 1-1.
Kort inde i 2. halvleg var bolden så igen i nettet – denne gang bag gæsternes keeper Martin Hansen, der dog kunne ånde lettet op – David Boysens scoring efter et godt gennembrud fra Yussuf Poulsen og Uffe Bech blev dog annulleret for off-side af den gæstende dommer fra Island.
Hovedparten af de over 1100 tilskuere kunne dog juble kort efter, da det så lykkedes de kongeblå at bringe sig foran igen. Et hjørnespark fra Thomas Rasmussen passerer til bagerste stolpe, hvor anfører Mathias Tauber sparker bolden i nettet til 2-1.
Lyngby fastholdt presset ned mod gæsternes mål. Kort efter scoringen var det Yussuf Poulsen. som fik chancen – offensivspilleren fik dog ikke ret godt træf på bolden, og dermed endte endnu et godt Lyngby-angreb uden scoringer. Og så var det i stedet Viborg, som overtog kampen – dog ikke så meget spille- eller målscoringsmæssigt forstand.
Ganske vist fik Thomas Dalgaard for anden gang passeret Nicklas Højlund, men denne gang var det gæsternes tur til at få et mål annulleret for off-side. I stedet tog kampen så en mere uheldig drejning set med Viborg-briller.
Med 7 minutter igen begik lejespilleren Jacob Egeris således et professionelt frispark, som kostede en advarsel. Det var forsvarsspilleren tydeligvis ikke enig i og fik i stedet sagt noget forkert til dommeren, der bestemt viste Egeris vejen til omklædningsrummet med kampens – skulle det vise sig – første røde kort. Blot fem minutter senere kom gæsternes Ousmane Sarr nemlig for voldsomt og for sent for anden gang i kampen. Tacklingen på Patrick Mortensen kostede senegaleseren hans andet gule kort, og dermed marchordré fra den islandske dommer.
Udvisningerne fik dog ingen betydning for udfaldet af kampen. Lyngby havde – også i 2. halvleg – de største chancer og kampen kunne være blevet lukket tidligere. Lyngby vinder fortjent med 2-1.
Match Facts:
Lyngby BK – Viborg FF 2-1 (1-1)
1-0 Uffe Bech (15), 1-1 Thomas Dalgaard (32), 2-1 Mathias Tauber (52)
Lyngbys startopstilling: Nicklas HØJLUND, Thomas RASMUSSEN, Mathias TAUBER (c), Frederik KRABBE, Jeppe BRANDRUP, Morten KARLSEN, Rasmus NIELSEN, David BOYSEN (<-> Jonas HENRIKSEN (78)), Uffe BECH (<-> Alexander GREEN (81)), Yussuf POULSEN, Patrick MORTENSEN.
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Frederik HELSTRUP, Ryan JOHNSON LAURSEN, Bror BLUME, Nicolai JOHANNESEN
Advarsler: Morten KARLSEN (44), Lyngby BK
Kasper STILLER (65), Ousmane SARR (74+88), Jacob Egeris (82+83) – alle Viborg FF
Rødt kort: Jacob EGERIS (83), Ousmane SARR (88) – begge Viborg FF