Nulløsning på Lyngby Stadion

Lyngby tørnede søndag eftermiddag sammen med Hobro. På trods af flere gode perioder lykkedes det dog ikke for Lyngby at få scoret – det gjorde Hobro til gengæld heller ikke og så det 0-0 i sommervarmen.
Den varmeste dag i 2 år satte sit naturlige præg på spillet søndag eftermiddag, hvor Lyngby Boldklub mødte Hobro på Lyngby Stadion i en kamp, mellem Betsafe Ligaens nummer 1 og 2. Kampen startede ellers i et rasende tempo, hvor Hobro gik langt frem og var klart bedst i de første fem minutter.
Men så tog Lyngby i den grad over og styrede begivenhederne halvlegen ud. Det kom der en række pæne chancer ud af. Blandt andet efter 10 minutters spil, hvor Jeppe Brandrup smækkede den ind i hovedet på Patrick Mortensen, der forsøgte at finde Yussuf Poulsen ved bagerste stolpe – vinklen blev dog for spids for den unge angriber, der spillede en flot første halvleg på højrekanten.
Efter en tempofyldt indledning faldt kampen væsentligt i tempo. Lyngby sad på spillet og med chancer til både Kim Aabech og Patrick Mortensen kunne Lyngby have ført ved pausen. Hobro var dog heller ikke uden chancer og selvom gæsternes bedste mulighed var efter lidt klumpspil og tilfældigheder for Nicklas Højlunds mål, så bed jyderne godt fra sig.
2. halvleg blev en fortsættelse på slutningen af første halvdel. Lyngby satte sig – bogstaveligt talt – på halvlegen fra starten af, men udover et par langskud var der ikke rigtig tur i den afslutningsmæssigt. Lyngby kombinerede sig fint fremaf, men de sidste par afleveringer og indlæg savnede en smule kvalitet, hvorfor det aldrig blev rigtigt farligt.
I stedet kunne Hobro have stjålet alle tre point, da de kort før tid fik en af kampens største muligheder. Et indlæg havnede i panden på tårnhøje Mads Justesen, men forsvarsspillerens hovedstød tog overliggeren. Gæsterne var mod slutningen tydeligt tilfredse med det ene point og det var lige præcis hvad de fik med hjem. Det slutter 0-0 i Lyngby.
Match Facts:
Lyngby BK – Hobro IK 0-0
Lyngbys startopstilling: Nicklas HØJLUND, Thomas RASMUSSEN (<-> Frederik KRABBE (83)), Mathias TAUBER (c), Frederik HELSTRUP, Jeppe BRANDRUP, Morten KARLSEN (<-> Rasmus Nielsen (74)), Kim AABECH, David BOYSEN (<-> Jonas HENRIKSEN (74)), Uffe BECH, Yussuf POULSEN, Patrick MORTENSEN.
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Ryan JOHNSON LAURSEN, Bror BLUME, Alexander GREEN
Advarsler: David BOYSEN (10), Yussuf POULSEN (63), Kim AABECH (89) – alle Lyngby BK.
Jonas DAMBORG (34), Hobro IK.