Lyngby møder Sydalliancen i 2. runde af DBU Pokalen

Der er idag trukket lod til anden runde af DBU Pokalen. Ved den lodtrækning blev det afgjort, at de kongeblå skal møde Sydalliancen fra Lolland.
Lyngby Boldklub spillede sig onsdag videre i pokalturneringen via en stensikker sejr over BGA fra Danmarksserien. Nu venter så endnu et spændende bekendtskab – modstanderen i 2. runde af DBU Pokalen er således Sydalliancen, der til dagligt frister en tilværelse Lolland-Falster-Serien.
Sydalliancen er en overbygning mellem Rødby Boldklub og Errindlev G&I. Sydalliancen spillede sig på fornemmeste vis videre til 2. runde af DBU Pokalen via en 3-2-sejr over lokalrivalerne fra FREM Sakskøbing, og nu venter altså en endnu større mundfuld i form af Lyngbys tophold fra Betsafe Ligaen.
Kampen mellem Sydalliancen og Lyngby BK spilles i Rødby. Den nøjagtige spilledato er endnu ikke fastsat, men DBU Pokalens 2. runde afvikles i dagene 28.-30. august.