18 mand klar til Hobro-opgør

Søndag går det igen løs i Betsafe Ligaen, hvor Hobro gæster Lyngby Stadion. Manager Niels Frederiksen har udtaget 18 mand til kampen.
Hvis man kigger på stillingen i Betsafe Ligaen, så byder søndagens opgør på Lyngby Stadion mellem de kongeblå og Hobro på en topkamp mellem de to bedste hold i ligaen efter fire spillerunder. Lyngby kom i bogstaveligste forstand ned på jorden igen i sidste spillerunde, hvor FC Vestsjælland på hjemmebane gav en opvisning i effektivitet – især på dødbolde. Det er med andre ord et Lyngby-hold på jagt efter oprejsning, som søndag eftermiddag tager imod Hobro i Betsafe Ligaens 5. spillerunde.
Indledningsvis blev det nævnt, at kampen på Lyngby Stadion var en topkamp, og efter fire spillerunder er den påstand nok at sætte tingene lidt på spidsen. Der er i hvert fald mange kampe igen, og dermed skal stillingen i Betsafe Ligaen, hvor der er tre point mellem nummer 1 og nummer 6, næppe tages helt bogstaveligt. Men selvom Hobro må ”nøjes” med at dele 2. pladsen med FC Vestsjælland, så har jyderne alligevel fået en flot sæsonstart, der blandt andet har budt på en sejr ude over oprykningskandidaterne fra Viborg.
Alene på den baggrund vil det være tæt på en dødssynd at undervurdere søndagens modstander, der oven i hatten er ved at opbygge en ganske kompetent liga-trup. Navne som Jonas Damborg, Mads Laudrup og ikke mindst den dygtige målscorer Lasse Ankjær er nogle af profilerne på holdet, der mistede en vigtig offensiv brik forleden, da den unge lejesvend Mads Hvilsom blev skadet.
Der er lagt i kakkelovnen til en spændende eftermiddag på Lyngby Stadion mellem to mandskaber, som ikke ligner hinanden ret meget, men som samtidig har haft en identisk sæsonstart, med tre godkendte kampe og et enkelt udfald. Hobros kom ude mod FC Hjørring – et hold som Lyngby slog sikkert -, mens man rejste sig weekenden efter og spillede lige op med FC Vestsjælland – et hold som Lyngby tabte til.
Lyngby-manager Niels Frederik ser frem til opgøret: "Vi skal rejse os og revanchere os i forhold til nederlaget i Slagelse. Vi møder et godt Hobro-hold, som ligger nr. 2 i rækken – og det er ikke tilfældigt. Jeg overværede selv deres – for mange overraskende – sejr i Viborg, og det var en helt fortjent sejr, hvor de var bedre spillende og mere effektive foran mål end Viborg. Så det kræver en stor indsats at slå Hobro" lyder det fra Lyngby-manageren.
Lyngbys trup mod Hobro IK:
1. Nicklas Højlund
2. Thomas Rasmussen