Ungt Lyngby-hold klar til pokaludfordring

Onsdag aften træder Lyngby Boldklub ind i DBU Pokalen. Til det opgør vil det være et ungt hold, som skal trække sejren i land for de kongeblå. Niels Frederiksen har udtaget 15 spillere til opgøret.
DBU Pokalen skydes for alvor i gang i denne uge, hvor divisionsholdene træder ind i turneringen. For Lyngby betyder det et opgør mod Danmarksserie-holdet BGA, der tager imod Lyngby på Glostrup Idrætspark.
Manager Niels Frederiksen har til opgøret valgt at satse på en række af de yngre, talentfulde spillere, som endnu ikke har fået så mange minutter i benene efter sommerferien: "Vi vælger at bruge kampen til at se alle de spillere an, som vi ikke har brugt ret meget i de første turneringskampe. Dels for at give dem kamptræning og dels naturligvis for se at, hvor de står" fortæller Niels Frederiksen forud for kampen.
I truppen finder man unge talenter som Ryan Johnson Laursen, Nicolai Johannesen, Bror Blume, Alexander Green, Yussuf Poulsen og Jasin Khayat, der som den eneste i truppen fortsat har sin senior-debut til gode. Til gengæld bliver folk som Mathias Tauber, Kim Aabech og Thomas Rasmussen sparet, således at de er helt klar til de kommende udfordringer i Betsafe Ligaen.
Manager Niels Frederiksen glæder sig over, at han har muligheden for at betro sine talenter opgaven om at ekspedere Lyngby videre i DBU Pokalen. Frederiksen ser frem til aftenens kamp: "Jeg glæder mig til at se alle disse spillere i aktion og det bliver spændende at se et så ungt hold i aktion" lyder det fra Lyngby-manageren.
Der er kick-off på Glostrup Idrætspark klokken 19.00.
Lyngbys trup mod BGA:
1. Nicklas Højlund