Sikker Lyngby-sejr hjemme over Hjørring

Lyngby Boldklub fik onsdag aften sæsonens tredje sejr, da FC Hjørring blev sendt hjem med et 3-1-nederlag. De kongeblås sejr var kun i få øjeblikke i fare og Uffe Bech, Kim Aabech og Jonas Henriksens træffere blev fortjent matchvindere.
Manager Niels Frederiksen havde oven på en spillemæssig skuffende kamp mod AB skiftet ud på to pladser i startopstillingen. Morten Karlsen fik sin første optræden fra start på midten af banen, mens den unge matchvinder fra søndagens 1-0-sejr Yussuf Poulsen startede på højrekanten. I stedet kunne Rasmus Nielsen og Jonas Henriksen tage plads på bænken.
Starten af kampen var rodet for begge hold. Bedste forsøg i indledningen tilfaldt Hjørring, men man skulle helt frem omkring det tyvende minut, før holdene fik produceret relativt gode muligheder. Efter 26 minutter var bolden for første gang i nettet, da Yussuf Poulsen fandt Patrick Mortensen, der dog fik sin scoring annulleret, da bolden havde været ude over baglinjen.
Lyngby var – på trods af problemer i opspillet – mest og bedst på bolden. Hjørring pressede godt og gav Lyngby en del at slås med. Alligevel var det fortjent, at Kim Aabech kunne bringe de kongeblå foran efter 29 minutter – et opspil i højre side ender hos midtbanespilleren, der for en sjælden gangs skyld sender bolden i mål med højrebenet.
Efter målet fik Lyngby mere ro på og første halvleg sluttede uden nævneværdige muligheder. Til gengæld kom de kongeblå halvskidt ud til 2. halvleg, hvor man på trods af en stor chance til Patrick Mortensen fik lukket FC Hjørring godt ind i kampen. Og efter fem minutter straffer gæsterne Lyngby, da Jesper Blicher får muligheden bagerst i feltet og kan heade udligningen i mål.
Lyngby lod sig dog ikke ryste af målet, men knoklede i stedet på i den modsatte ende. Det gav straks pote, da der – kun et par minutter efter målet – igen blev noget at juble over, for de meget medrivende og larmende Lyngby-fans. Venstresiden kombinerede sig igennem og i sidste ende kunne Thomas Rasmussen lægge bolden tilbage til Uffe Bech, som sikkert passerede Karim Zaza i Hjørring-målet til 2-1.
De kongeblå overtog derefter totalt styringen med opgøret og kunne ved flere lejligheder have bragt sig yderligere foran. Efter lidt over en times spil slap David Boysen igennem og hans afslutning slap da også under en fremadstormende Zaza – desværre manglede afslutningen lidt fart og blev derfor reddet af en Hjørring-forsvarer.
Hjørring havde dog også deres muligheder og de benyttede hver en mulighed til at straffe Lyngbys personlige fejl – og dem var der et par stykker af. Blandt andet måtte Frederik Krabbe redde sin egen fejl med et godt tilbageløb, mens Hjørrings største mulighed var et skud på stolpen.
Det var dog stadig Lyngby, som var tættere på 3-1. Med tyve minutter igen fik Uffe Bech muligheden, da han trak ind i banen fra højre side og fik afsluttet. Og bare minuttet efter gentog David Boysen den bedrift, bare fra venstre side – begge måtte dog se deres afslutninger gå forbi mål.
Med ti minutter igen var der imidlertid gevinst i Hjørrings målfelt. En Lyngby-kontra sendte Yussuf Poulsen, Uffe Bech og Jonas Henriksen alene med tre Hjørring-forsvarere. Poulsen sendte Uffe Bech af sted i venstresiden og den rappe offensivspiller satte nemt sin mand af inden han serverede den for Jonas Henriksen, der kunne prikke den det sidste stykke i mål.
Kort før tid var Yussuf Poulsen tæt på at gøre det til 4-1, men hans afslutning tog en tur på træværket. Det blev derfor ved en ganske udmærket sejr på 3-1 til Lyngby, der dermed udbygger føringen i Betsafe Ligaen til fire point.