Tre mulige debutanter udtaget til sæsonpremieren

Lyngby Boldklub starter sæsonen ud søndag eftermiddag, hvor Lyngby Stadion danner rammerne om sæsonpremieren. FC Fyn kommer på besøg og manager Niels Frederiksen har udtaget 18 mand til opgøret.
Søndag eftermiddag går det endelig løs – Lyngby tager hul på sæsonen i Betsafe Ligaen, når FC Fyn kommer på besøg på Lyngby Stadion. Lyngbys manager Niels Frederiksen glæder sig til at komme i gang med sæsonen, om end han advarer mod søndagens modstander:
”Det er pivfarligt at spille som nedrykkerhold mod et oprykkerhold. Det er et spørgsmål om vi er klar til at klare den udfordring ved at møde et hold, som vil arbejde røven ud af bukserne for at genere os. Sidst vi prøvede det, kom vi bagud med 4-0 meget hurtigt, så det gælder om at være klar fra start” fortæller Niels Frederiksen.
Lyngby-manageren har dog taget et kig på modstanderen, som han bestemt mener, der er muligheder imod. Lyngbys tekniske spil skal dog fungere optimalt ifølge Frederiksen: ”Det er vigtigt, at vi får spillet rundt og flyttet bolden hurtigt rundt og på den måde gøre dem trætte. Derudover skal vi have vores backs i gang offensivt, så hvis I ikke synes at vores backs er nok med fremme, så er det det taktiske oplæg, der ikke bliver fulgt” lyder det fra Niels Frederiksen.
Også anfører Mathias Tauber advarer mod at undervurdere modstanderen, som sagtens kan overraske på Lyngby Stadion: ”Vi skal både have hovedet og egenskaberne med og spiller for spiller, så er vi også bedre end dem i morgen. Men det bliver bestemt ikke nogen walk-over og det er vi beviste om” fortæller Lyngby-anføreren, der altså leder sit mandskab på banen for første gang i denne sæson.
De kongeblås manager Niels Frederiksen har til opgøret udtaget 18 spillere – heriblandt finder man tre mulige debutanter i form af Alexander Green, Morten Karlsen og unge Nicolai Johannesen, der fortsat har sin første seniorkamp for de kongeblå til gode.
På grund af udsigten til regn vil der i øvrigt alligevel ikke være nogen hoppeborg på stadion, da de nødvendige tilladelser på grund af vejret ikke er kommet i hus. I stedet vil Lyngby Boldklub uddele gratis Lyngby-balloner til alle fremmødte børn, som kommer gratis ind. Børn og unge under 16 kommer fortsat gratis ind til kampen, der sparkes i gang klokken 13.00.
Lyngbys trup mod FC Fyn
1. Nicklas Højlund