Patrick Mortensen matchvinder for Reserveholdet

Den sidste Lyngby-kamp forud for sæsonen i Betsafe Ligaen blev en umiddelbar succes. Reserveholdet besejrede, blandt andet med hjælp fra flere førsteholdsspillere, Brøndby med 1-0.
På søndag går det løs med sæsonen 2012/2013 – i dag var der dog snigpremiere, idet reserveholdenes turnering blev sparket igang. For Lyngbys vedkommende var det med en kamp mod Superligaklubben Brøndby IF og det opgør blev en resultat- og spillemæssig succes for de kongeblå.
Første halvleg forløb med Lyngby i førersædet. De kongeblå havde ganske godt styr på Brøndby, dog uden at skabe de helt store chancer. Patrick Mortensen og U19-spilleren Jeppe Tverskov, der startede på den centrale midtbane, noterede sig for de største chancer.
Lyngbys overtag i både spil og chancer fortsatte i kampens sidste 45 minutter, hvor opgøret også fik sin afgørelse. Brøndby havde et par enkelte chancer, men det var fortsat Lyngby, der var farligst – bedst eksemplificeret ved et par gode forsøg fra Patrick Mortensen og David Boysen.
Den førstnævnte af de to, Patrick Mortensen, blev eneste målscorer i kampen, da han efter godt og vel 70 minutters spil bragte Lyngby på 1-0. Jeppe Brandrup smed en stikning i dybden og den kunne Patrick Mortensen udnytte til at afgøre kampen. Der blev nemlig ikke scoret yderligere og dermed vinder et ungt, men forstærket Lyngby-hold, med 1-0.
Efter kampen var reserveholdstræner Jack Majgaard tilfreds med opgøret og ikke mindst resultatet: "Jeg føler vi har godt styr på Brøndby gennem hele kampen og vi har chancerne til mere end den ene scoring. Så jeg synes det var en fortjent sejr og jeg noterer mig også et par gode individuelle præstationer, og selvom det aldrig blev så prangende i spillet spillede vi generelt en fin kamp" lød det fra Majgaard efter kampen.
Reserveholdets næste opgave er mandag den 13. august klokken 16, hvor Lyngby tager et smut sydpå for at møde HB Køge.
Match Facts:
Lyngby BK res. – Brøndby IF res. 1-0 (0-0)
1-0 Patrick Mortensen (71)
Lyngbys startopstilling:
Lukas Fernandes
Jeppe Brandrup
Christian Bannis
Frederik Krabbe
Oliver Fredsted
Jeppe Tverskov
Christian Traoré (<-> Tobias Andersen (65))
Jasin Khayat (<-> Bror Blume (46))