Lyngby lægger ud hjemme mod FC Fyn og slutter af i Gladsaxe

I den forgangne weekend blev DBU's turneringsudvalg færdige med det kommende program for Betsafeligaen, og det betyder, at efterårssæsonen bliver indledt på Lyngby Stadion mod FC Fyn søndag den 29. juli, hvorefter sæsonens første af tre lokalbrag, mod AB finder sted allerede ugen efter på Gladsaxe Stadion. Netop Gladsaxe Stadion bliver også skueplads til sæsonens aller sidste spillerunde der afvikles søndag den 26. maj 2013 – så der bliver tale om lokalbrag både i 2. og 33. spillerunde.
Kampprogrammet byder på 17 hjemmekampe, hvoraf de 10 ligger i efteråret 2012, mens de restende 7 ligger i foråret 2013. I efteråret er sidste spillerunde på Vejle Stadion, mod fusionsklubben Vejle Boldklub Kolding, den 25. november, mens foråret skydes i gang den 24. marts 2013 på Fredericia Stadion. Kampprogrammet betyder også at der i den kommende sæson bliver rig mulighed for, at følge de blå/hvide Lyngbyspillere, for ud over de 17 hjemmekampe er hele 8 af udekampene i hovedstadsområdet eller på sjælland, og blot 7 udekampe hvor turen går over Storebæltsbroen.
Manager Niels Frederiksen er da heller ikke utilfreds med kampprogrammet, "Vi har godt nok både HB Køge og Vejle ude to gange, men til gengæld har vi både Hobro, Viborg, Hjørring, Skive, FC Fyn og Fredericia hjemme to gange. Og de geografisk tætte opgør mod AB, Brønshøj, FCV og HB Køge har ude to gange, så det er rigtig positivt, at vi har så mange lokalopgør og hjemmekampe i denne sæson".