Lyngby forlænger med Jeppe Brandrup

De kongeblå og højrebacken Jeppe Brandrup er fredag blevet enige om en 2-årig forlængelse af Lyngby-spillerens kontrakt. Brandrup er dermed at finde i klubben frem til sommeren 2014.
Lyngby Boldklub har valgt at fortsætte samarbejdet med den 26-årige forsvarsspiller Jeppe Brandrup. Brandrup har fredag sat sin signatur på en ny to-årig forlængelse af kontrakten med Lyngby og det glæder manager Niels Frederiksen: ” Jeg er glad for, at Jeppe har valgt at fortsætte fodboldkarrieren hos os. Jeppe spillede et rigtig fint forår og det faktum at han har været i klubben i 3 år og kender spilkonceptet betyder, at vi med forlængelsen har skabt en vigtig kontinuitet både på og uden for banen” udtaler Lyngby-manageren.
Jeppe Brandrup har opnået 80 kampe for de kongeblå, for hvem han har scoret fem gange for. Seneste scoring kom den 18. marts, hvor backen blev matchvinder i 1-0-sejren over OB og Brandrup er generelt kendt som en angrebsivrig back, hvilket Niels Frederiksen også nævner som en af spillerens spidskompetencer: ”Jeppe er med hans fremadrettede kvaliteter en gevinst for den måde, som vi gerne vil spille fodbold på og jeg er sikker på, at Jeppe kan påtage sig et yderligere ansvar fremadrettet” fortæller Niels Frederiksen.
Lyngby-manageren kan dermed råde over to intakte bagerste kæder. Både målmænd og forsvaret er således på plads til en spændende sæson i Betsafe Ligaen og det glæder Niels Frederiksen: ”Kontinuiteten i defensiven er et rigtig fint udgangspunkt for stabile og gode præstationer og sikrer, at vi taktisk hurtigere kan bygge på. At vi samtidig supplerer defensiven med at indlemme Ryan Laursen, Frederik Helstrup og Nicolai Johannesen på fuld tid er endnu et plus, som uden tvivl kommer til at give en sund konkurrence på holdet” lyder det fra Niels Frederiksen.
Jeppe Brandrup kom til Lyngby fra Silkeborg tilbage i 2009 og har opnået 80 kampe for Lyngby – heraf de 46 i Superligaen. Udover Silkeborg har Brandrup tidligere optrådt for Randers og FC København. Højrebackens nye kontrakt løber frem til sommeren 2014.