Lyngbyere glæder sig over fortjent og dejlig sejr

Lyngby-manager Niels Frederiksen og offensiv-spilleren Kim Aabech var efter sejren over Brøndby glade for, at de kongeblå fik sluttet ordentligt af. ”En fortjent sejr” lyder det fra begge.
De kongeblå afsluttede onsdag aften Superliga-sæsonen med en 1-0-sejr over Brøndby på Lyngby Stadion. Dermed fik Lyngby, på trods af nedrykningen, sluttet godt af og det glæder manager Niels Frederiksen: ”Det var dejligt. Det giver en god fornemmelse i forhold til den sidste kamp og det giver en god afsked med fans og sponsorer. Det skal man gøre ordentligt. Og så var det rart at slå Brøndby, det var vist lidt tid siden sidst” fortalte Niels Frederiksen efter sejren, der var Lyngbys første sejr i Superligaen over Brøndby i 11 år.
Lyngby-manageren kan ligeledes gøre status over en forårssæson, der forløb langt bedre end efteråret, der reelt afgjorde Superligaen ifølge Frederiksen: ” Det betyder også, at vi rykker ud på baggrund af efteråret. Det er et samsurium af rigtig mange ting som gør, at vi præsterer bedre i foråret” lød det fra Niels Frederiksen, der allerede torsdag starter arbejdet mod den kommende sæson. Med i de planer er naturligvis anfører Mathias Tauber, der efter kampen blev kåret til årets spiller af trænerstaben på baggrund af sine præstationer på og ikke mindst uden for banen.
Aabech: Fortjent sejr
De kongeblås nummer 10 Kim Aabech var langt hen af vejen enig med sin managers betragtninger omkring foråret. Alligevel ville Aabech gerne have haft et enkelt ønske opfyldt forud for Brøndby-kampen: ” Vi ville selvfølgelig ønske, at der havde været noget at spille for” fortæller Kim Aabech og fortsætter: ”Sejren er fortjent nok, også selvom Brøndby presser lidt på til sidst. Det var vigtigt at slutte godt af og det synes jeg bestemt vi fik gjort” udtalte offensivspilleren.
Lyngbys sejr på 1-0 kom i hus på baggrund af en scoring af Emil Larsen, der kun netop var fyldt 10 år sidst Lyngby slog de blå-gule. Den 12. august 2001 blev Tobias Grahn matchvinder for Lyngby, der ligeledes vandt 1-0 – ved den lejlighed spillede Brøndbys nuværende træner Auri Skarbalius i øvrigt hele kampen som venstre back.