Emil Larsen:

Lyngbys matchvinder Emil Larsen scorede sæsonens sidste mål på Lyngby Stadion og sendte sejren til Lyngby. Offensivspilleren glæder sig over en optimal sæsonafslutning og er glad for, at spillerne formåede at slutte ordentligt af.
Med sin niende sæsontræffer sikrede Emil Larsen onsdag aften, at de kongeblå snuppede den første sejr over Brøndby i over ti år. Dermed lykkedes det Lyngby at slutte sæsonen ordentligt af, og selvom man samtidig skal ærgres over en nedrykning, så er det alligevel noget, som betyder meget for både fans, klub og sponsorer.
Og det gør det naturligvis også hos Emil Larsen, der sendte bolden i nettet på forarbejde af Anders Christiansen: ” Det er en rigtig dejlig følelse. Vi ville gerne vise fansene og dem der støtter os, at vi godt kunne slutte ordentligt af” fortalte offensivtalentet efter kampen.
På trods af sejren er Lyngby altså rykket ud af Superligaen. Det faktum er primært blevet virkelighed på baggrund af en dårlig efterårssæson, som man dog fik lagt bag sig i vinterpausen: ” Vores efterår var rigtig skidt, men vi fik snakket det igennem på træningslejren og fik ændret det til foråret. Vi fik vist at vi godt kan være med” lød det fra Emil Larsen.
Som topscorer og ungt stortalent er man naturligvis en eftertragtet handelsvare i fodboldverdenen. Opmærksomheden har Emil Larsen efterhånden levet med, men selvom sæsonen er slut, så er der stadig et par ting som skal gennemføres, inden spekulationerne om fremtiden for alvor begynder at fylde i kantspillerens hverdag: ”Nu må vi se hvad der sker. Jeg har selvfølgelig udenlandsambitioner, men først og fremmest har jeg lige lidt U21-landskampe og så ser vi på det bagefter” forklarede Emil Larsen.
Larsen og resten af U21-landsholdet, der også tæller midtbanespilleren Anders Christiansen, støder til U21-truppen allerede i denne uge og spiller på mandag den første af foreløbigt to EM-kvalifikationskampe. Den første er mod Irland og 5. juni møder Danmark så Makedonien.