Kongeblåt avancement

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Det Kongeblå mandskab fra Kongens Lyngby var taget til Silkeborg for at spille det afgørende returopgør på Jysk Park mod Silkeborg IF i første runde af Alka Superliga playoff. Første opgør var endt 2-1 til Lyngby Boldklub, og dermed var det hjemmeholdet, der var pisket frem på banen.
Det var også tydeligt fra kampens start, hvor de rødblusede kom godt fra start, og de lagde et pres på Det Kongeblå forsvar, som dog stod godt imod. Efter godt 15 minutter fik Lyngby også en god mulighed, da Jeppe Kjær driblede mod baglinjen, og på midten fandt han Jesper Christjansen, der i fuld længde desværre sendte bolden over mål. Den første halve time forløb med Silkeborg i førersædet, hvor de havde bolden mest, og Lyngby-holdet lurede på den rigtige omstilling.
Det sidste kvarter første halvleg blev afviklet uden de store muligheder, og de to mandskaber kunne gå til pause med stillingen 0-0. Den score blev dog brudt lige efter pauseteen, da Silkeborg bragte sig i front. Et indlæg fik lov at hoppe i feltet, og derinde var Gustaf Nilsson først over bolden, og han kunne prikke hjemmeholdet foran 1-0. Desværre blev føringen også fordoblet få minutter senere. Vladimir Rodic var først over en returbold, og han kunne bringe Silkeborg foran 2-0.
Adam Sørensen ville det dog anderledes. Kjær stak den unge spiller i dybden, og på fornem vis bragede han bolden i kassen til 1-2, og dermed var der reduceret. Bare øjeblikke efter kunne Kjær have bragt balance i regnskabet. Adam Sørensen viste fænomenal fart, da han oversprintede en Silkeborg-spiller, og på bagerste stolpe fandt Kjær, der desværre ikke kunne afslutte den i mål. Med lidt over ti minutter igen ville jublen dog ingen ende tage. Jesper Christjansen blev sendt i dybden og var fri med Silkeborg-målmanden. Ham afdriblede han, og fra en spids vinkel kunne han sende bolden mod mål. Kort lignede det en Silkeborg-spiller kunne cleare den, men han kunne kun skyde den i sidenettet, og så stod kampen 2-2, hvilket ville sende Lyngby videre.
Silkeborg pressede virkelig på mod slutningen af kampen, og Snorre måtte diske op med flere flotte redninger i Lyngby-målet for at holde 2-2-resultatet. Det formåede De Kongeblå, og resultatet sender dem videre i Alka Superliga playoff, hvor Randers FC venter i næste runde. Du kan allerede nu købe billet til det spændende opgør mod Randers FC på torsdag den 17. maj, hvor kampstart er sat til kl. 20:00.
Du kan købe billetter her: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe/lbk-rfc-17-maj-18
Du kan se flere billeder og høre reaktioner på både vores Facebook og Instagram.
Kampfakta: Silkeborg IF – Lyngby Boldklub 2-2 (0-0)
2’ Gustaf Nilsson (gult kort)
44’ Herolind Shala (gult kort)
49’ 1-0 Gustaf Nilsson