Lyngby Boldklub tildeles igen DBU’s Herreeliteungdom A-licens

Det er i dag kl. 14:00 blevet offentliggjort, at Lyngby Boldklub igen er blevet tildelt DBU’s Herreeliteungdom A-licens, drenge. Det betyder klubben vil deltage i DBU’s U17- og U19 liga 2018/19, og vil få mulighed for at blive indplaceret i Lokalunionens højeste U13, U14 og U15 række ved turneringsstart i sommeren 2018.
Sådan en nyhed vækker selvfølgelig stor glæde i klubben, hvor akademichef Nicas Kjeldsen ser det som en anerkendelse af det arbejde, der laves i ungdomsafdelingen, og det er et vigtigt led i det fundament, som klubben hele tiden forsøger at bygge på:
”Det er mega fedt for det bundseriøse arbejde, som vi laver i ungdomsafdelingen, for det betyder, at vi kan blive ved med det. Det er en anerkendelse af det arbejde, der allerede laves, og det er et led i, at vi kan producere flere af de gode talenter, som klubben er kendt for og gerne vil være kendt for. Så det danner fundamentet, som vi gerne vil blive ved med at bygge på” siger akademichefen omkring den positive nyhed.
Licensen er gældende for et helt år, og den er ikke en selvfølge, men vi har i Lyngby Boldklub haft A-licens i mange år, og det er derfor et vigtigt signal i forhold til det fortsatte talentarbejde.
Læs også: Lyngby Boldklub og Danske Spil forlænger partnerskab
Læs også: Der var mål-bonanza i ungdomsweekenden
Læs også: Lyngby Boldklub søger fodboldtosset praktikant
Foto (c) Per Kjærbye