Der var mål-bonanza i ungdomsweekenden

Du kan se weekendens ungdomsmål i videoen ovenfor.
Der var fire hold i aktion i weekenden, hvilket bød på masser af mål og to sejre til Lyngby Boldklubs akademihold. I løbet af ugen havde U14-holdet også spillet sig i pokalsemifinalen ved at slå Slagelse. Du kan læse mere om alle kampene i nedenstående artikel.
Ærgerligt nederlag for U19 i overtiden mod FCM
Thomas Lollikes tropper skulle lørdag hjemme i Kongens Lyngby tage imod et stærkt FC Midtjylland hold, som lå godt til i tabellen og guldkampen. Opgøret startede med udeholdet var toneangivende, hvor Lyngby-holdet var hårdt ramt på antal i truppen, hvilket satte tvivl ved styrkeforholdet mellem de to hold. Der var kun en fem spillere, som var en del af den omvendte kamp for et halvt år siden, hvor de to hold spillede 3-3. Efter en presset start kom De Kongeblå godt med i kampen, og Esben Wolf sørgede også for en 2-0-føring ved pausen med to flotte mål.
Anden halvleg lå længe på vippen, hvor Lyngby havde flere muligheder for at lukke kampen, men det formåede de desværre ikke. Det udnyttede FC Midtjylland, der i løbet af halvlegen scorede tre gange, hvor den sidste scoring faldt i det tredje tillægsminut, og derfor vandt de 3-2. Cheftræneren var ambivalent efter kampen, da holdet egentlig havde spillet en flot kamp:
”Jeg har det ambivalent, for hvor ville jeg gerne have noget med, men omvendt er jeg stolt af, at vi med så mange spilere med, der ikke har erfaring med niveauet, og alligevel byder vi et af de bedste U19 hold så seriøst op til dans. Det er hårdt for drengene lige nu, men det giver os en indikator på, at vi er på rette vej” siger cheftræner Thomas Lollike.
U19: Lyngby Boldklub – FC Midjylland 2-3
1-0 Esben Wolf
2-0 Esben Wolf
2-1 FCM
2-2 FCM
2-3 FCM
Næste opgave for U19 er lørdag den 5. maj, hvor FCK venter på udebane.
Målrig kamp i nederlag for U17
U17 skulle også op imod FC Midtjylland, og deres kamp blev også en underholdende en af slagsen med hele syv mål, hvor FCM desværre trak det længste strå. Det var en kamp med masser af tempo, hvor Lyngby-holdet spillede en fornuftig kamp, og de tog godt fat i spillet og forsøgte at spille sig ud af FCM’s første pres med god succes, hvor anden halvleg var bedst. Så udtrykket var tilfredsstillende, men det var selvfølgelig et ærgerligt mandskab på grund af resultatet.
U17: Lyngby Boldklub – FC Midtjylland 3-4
1-0 Waldemar Kattrup
1-1 FCM
1-2 FCM
2-2 Asger Ammundsen
2-3 FCM
2-4 FCM
3-4 Jonas Abdel-Halim
Næste opgave for U17 er den 26. april, hvor AGF venter hjemme i Kongens Lyngby.
Flot sejr for U14 mod KB
U14 spillede sig i løbet af midtugen videre til pokalsemifinalen, da de slog Slagelse med 3-2, hvor de gjorde U15-holdet kunsten efter, der havde slået B. 73 Slagelse med 3-0, og de var dermed også i pokalsemifianlen i deres årgang. Du kan se målene fra U14-kampen i ovenstående video, og de spiller semifinale ude mod Brøndby den 2. maj. Den pokaloptræden skulle de forsøge at følge op på, da de spillede mod FCK, og især i første halvleg spillede holdet fremragende. Det var så godt, at de faktisk var foran med 3-0 ved pausen, og de kunne have været foran med flere. I anden halvleg havde begge hold tilbud, men kun FCK formåede at score en enkelt, og dermed endte kampen 3-1 til De Kongeblå.
U14: KB – Lyngby Boldklub 1-3
0-1 Emil Fosgrau
0-2 Oliver Sylvest
0-3 Gustav Mortensen
1-3 FCK
Næste opgave der venter for U14, det er pokalsemifinalen den 2. maj i Brøndby.
U13 vandt og holdt buret rent mod BIF
U13 skulle lørdag tage imod Brøndby IF på hjemmebanen i Lyngby. Det blev en meget lige og chancefattig kamp. Opgøret bød på god fight fra begge hold, men det var de unge drenge fra Lyngby, der endte med at trække sig sejrsrigt ud af opgøret med en 1-0-sejr.
U13: Lyngby Boldklub – BIF 1-0
1-0 Mads Beyer
Næste kamp for de yngste Lyngby-talenter er den 5. maj mod KB.
Læs også: Lyngby Boldklub møder Silkeborg IF i Alka Superliga playoff
Læs også: Lyngby-fans investerer en kvart million i Lyngby Boldklub